Sambung cuci-cuci mata di bicester village

selepas shopping sampai nak termuntah masa boxing day semalamnya
kami gi cuci-cuci mata kat bicester village
shopping village yang dekat dgn london nih
memang menjadi tumpuan mereka dari london lah

walaupun kami datang masa bukan boxing day
tapi masa first day of winter sale
punye le jam
sepanjang  2 batu jalan jam masa nak masuk ke junction


nih baru jam nak masuk ke junction 
belum lagi jam kat roundabout sume nak ke shopping village
alahai
kalu datang masa boxing day, mesti lagi jam
jalan kaki lebih cepat sampai daripada naik kereta gamaknye
huhuhuh

kenapa tempat nih femes gile
kerana kat sini sume butik-butik berjenama mahal
yang kebanyakannya produk luar UK (kot)
mcm ralph lauren
hugo boss
Gucci
prada
DKNY
Guess
Juicy couture
UGG
Burberry
mulberry
dan mcm-mcm lagi lah produk yang kalu retail price memang mahal
tapi di sini dijual dgn harga factory outlet
sebab itu lah ianya menjadi tumpuan
tapi tempat ini bukan feveret suami ku
tapi feveret isterinya utk cuci-cuci mata
iyele
bila lagi nak masuk store jual barangan berjenama mcm tuh kan

yang bestnya
papa and imran tunggu 3 jam dalam kereta
manakala ibu and kak chah gi window shopping
yes!
thank you abang!

mari kita tengok suasana kat sana ye

gambar nih sume diambil masa kedai dah nak tutup lagi sejam

first time masuk kedai kene beratur tau
kedai yang lagi sejam nak tutup, tapi masih ramai orang beratur ada UGG boots
waaah mesti sales gile la tuh kan
nak masuk kedai DKNY pun kene beratur
so diketepikan lah kedai tuh
jimat duit takyah beli handbeg dkny kan
walaupun sebenarnya ada hasrat nak beli sejak summer sales ritu
sbb masa summer sales ritu datang, pegang2 je, tapi tak beli

kat sini banyak yang shopping org dari china, korea
and dari arab sana
dan ada juga terjumpa banyak melayu kat sini
especially kat store guess tuh
uhuks

 cuci-cuci mata kat kedai guess
wah guess memang sales
handbeg yang dah setahun aku usha sales daripada rm400 dapat rm200
waaaaaah
lenkali shopping time winter sale je lah
uhuks


cuci cuci mata kat kedai Jimmy choo
ingatkan dapat jumpa dato jimmy yang femes itu
ahaks


next entry
cerita pi jalan-jalan kat kota london pulak ye

aisyah dah ready nak pi naik tube nih!

5 comments:

Oyis berkata...

wah bestnya gi bicester. tahun ni kitaorg x ke mana. just lepak umah aje huhu

pearl berkata...

oyis> best juga lepak dirumah. terdapat banyak penjimatan disitu! huhuh

NAR'S berkata...

waaa....... jeles tgk ko sopeng xtravaganza nih....... jeles!! jeles!!! eheheh.....

kat sini ada gak sales tp aku hanya sempat redah MNG jer... EPRIT, TOPSHOP n mcm2 lg tak sempat... dah la ramai giler org....

tp 4 sure kat sana lg best n kow2 sales dia kan.... bila la aku bleh gi sana mcm ko tuh.. ahaksssss......

tu handbag guess dr rm400-rm200 tu... murah la tuh... aku beli sini pun dekat rm600... tp sbb berkenan aku rembat jer..nasib baik dpt duit kutu masa tu.. ahaksss..... kalu tk jgn harap ler....

tunjuk sket ape yg ko sopeng tuh.... wallaaa..... jeless! jeles!!!!

kalu mu gi Venice (tmpt idaman aku tuh.. ceewaaahhh...), jgn lupa beli FM utk aku eh.. nak yg ada gambar org naik sampan tu.. alaaa... romantik beb!!

pearl berkata...

hana, aku shopping sikit-sikit je, tapi langkahnye panjang, ahaks!
yele raye ritu korang sume gi shopping, kitorang yang kat sini cuma dok bace je status masing2 gi shopping raya..hehe

waaah mahal tuh handbeg guess yang ko rembat, tunjuk sikit kat blog, meh aku tengok handbeg cemane yang sampai rm600 tuh na.. waaah tak pernah aku ade lagi handbeg harga sebegitu... huhuh..

tuhle na kira murah gakkan harga beg tuh, tapi yele, jauh shopping village tuh, kat oxford, jarak mcm kl ke ipoh gitu... ditambah pula tempat tuh takde tempat abepis utk cuci2 mata, payah sikit nak pujuk! hehe

gi venice, insyaAllah kalu dapat pergi lah ye. baru angan2 dalam mimpi je na, takde plan ape2 pun..huhu kerje banyak, abepis pun nak viva tahun nih. samalah kita, naik gondola tuh memang impian aku jugak.. huhuh

NAR'S berkata...

nanti aku tag ko kat fb... tp ko jgn komen ape2 tau... nanti tak pasal2 ada malaun yg ckp aku nk nunjuk2.. nunjuk kat ko dah la..ahakssss.... nak komen, komen kat sini jer....

nanti korang dekat2 nk blk gi la Venice tu.. walau aku tk naik tp aku wakilkan korang je yg naik.. uhukkkkk.......

Entry lain yang menarik dan tertarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog