Salmon cicah air asam

Bestnye..bestnye... akhirnye dapat jugak makan ikan salmon bakar cicah ngan air asam. Yela, kat sini payah nak dapat ikan fresh. Kalu ada pun ikan frozen yang dah berbulan2 di bekukan mcm ikan kembung tuh... so jgn harap la nak makan gitu cicah air asam... hanyir tak lalu nak makan. Kalu aku beli pun utk wat laksa je...

Resepi:
Salmon tuh di basuh bubuh garam. And masuk dalam oven... Oven aku tuh tak betul sikit setting suhunye.. so aku setting Oven 2 dan ambil 30 minit utk masak, ada garing sikit kat tepi2.
Rupenye, ikan salmon tuh keluarkan mcm minyak...so takyah la nak bubuh marjerin ke minyak sapi ke etc...

Then buat air asam. Bubuh bawang besar dihiris, asam jawa beberapa biji (lagi pekat lagi best), and cili api dipotong 2,3

Then makan...... sedap sehingga tak terkata.

2 comments:

faisyura berkata...

wani best ke mkn salmon ngn air asam? teringin pulak aku nk rase... ;)

wani berkata...

baid...pada aku, sedap tak terkata.. ikan tuh kan jenis yang memang manis ikan... yum yum..tambah2 cicah air asam...

hah...ngidam ikan salmon pulak ke baby and mak baby tuh? huhuuhh

Entry lain yang menarik dan tertarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...