Mimpi

Aku mcm takut je kalu mimpi sebegitu rupa. Bukan mimpi hantu, tapi mimpi pasal gigi patah. Memang fobia aa aku sbb aku penah denga if mimpi gigi cabut or patah itu tandanya ada saudara mara terdekat akan pergi kerahmatullah. Aku penah mimpi gigi cabut and patah (walaupun dalam mimpi tuh mcm kelaka je), tapi mimpi yang sama berulang-ulang kali, pasal gigi patah. Peristiwa itu berlaku masa aku tahun 2 rasanya kat UTM. Sbb dah mimpi 2-3 kali pasal gigi patah, aku siap cerita dgn kawan baikku, umi pasal mimpi tuh. Then dia kate takde ape2. Mimpi je. Then tup tup masa aku tahun 4, opah aku meninggal dunia.

Then sejak aku duduk UK ni, aku mimpi pasal pindah rumah baru. Bukan aku yang pindah, tapi mak aku yang pindah. Masa mimpi mula-mula dulu, aku siap mimpi lagi, mak aku jumpa dah rumah baru banyak bilik katenye senang anak2 balik ada bilik sorang satu. Bangun je dari tido terus rasa lain. Yela mimpi pasal pindah rumah ni pun berkaitan dgn kematian jugak. Then kelmarin aku mimpi mak aku nak pindah rumah baru jugak, kitorang adik beradik punye la sedih sbb sayangkan rumah kat banting tuh sebab sejak kecil, 25 tahun dah duduk situ.

Wuaaa... aku rasa sungguh takut pun ada pasal mimpi-mimpi sebegitu rupa. Moga Allah pangjangkan umur sesapa sahaja yang berdekatan dgn ku. Tapi bile dah takdir Allah sebegitu, berilah aku kekuatan utk menghadapi berita itu.

Takutnyeeee.

0 comments:

Entry lain yang menarik dan tertarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...