tahun kedua viva

Alhamdulilah
2 July selesai sudah viva 2nd year
sehari sebelum assessment tuh, assessor email kate syarat baru dikeluarkan oleh school
assessment itu hanya dihadiri oleh student and assessor shj
aku gembira kerana tiada XX
sedikit gusar kerana tiada MM yang tolong support
tapi lagi best I can tell everything dgn confident nye
sbb tiada sesiapa yang tahu, melainkan aku ..haha

I had very fruitful discussion
Assessor tuh siap 'minta maaf kerana menjadi devil advocate even tho dia tau itu role dia sepatutnya'
mula-mula je situasi agak tegang kerana dia argue tentang term mashup up dgn dataset yang aku guna itu.
yang lain, sumenye dia membantu supaya experiment aku mencapai objectif
walaupun dia hanya membaca daripada report, dia dapat mengagak kekurangan dalam previous experiments
yang menjadi punca experiments aku tuh standard pilot je
bagus kan....
kenapa kedua-dua SV aku tak detect bende2 tuh
adakah kerana mereka tidak meneliti experiments aku satu persatu

seperti biasa si XX memang sengaja timbulkan masalah
dia la shj arrange dgn assessor supaya viva aku ni dibuat dalam tempoh 9 bulan
wlupun ketika itu, findings tak seberapa
then dia pulak tidak setuju langsung dgn direction baru research aku nih
wlupun itu telah mendapat kerjasama MM
siap dia kate, ooo saya tak paham langsung ape yang awak nak buat
dan tak nampak logik disebaliknye
tapi apa yang saya kate tidak penting
yang penting adalah ape yang assessor kate
confident aje kenkonon assessor akan tidak setuju juga
sekali.........

tapi bile aku tanye awak cadangkan la solution yang lebih logik
hah, tak nak pulak bagi cadangan
dah elok2 MM tolong aku masa aku terkapai-kapai ritu
hang pulak tak setuju, tapi tak nak bagi solution
apa yang dia tau bagi
hanyalah kritikan kritikan ..tapi sumenye kabur!


Aku bersyukur kerana Allah membantu ku sekali lagi
dan memang kate-kate ini menjadi motivasi ku

Allah did not promise that life would be easy,but
He did promise to go with you every step of your life with Him by
your side..believe in Allah... (iluvislam.com)

nasib baik MM and assessor ku tidak demand tinggi mcm dia
sbb si XX tuh siap bagi aku satu list requirement of PhD level
kenkonon proposal aku yang telah dipersetujui oleh MJ tuh tak cukup syarat aaa
sekali ....
bile aku tanye assessor dia kate, memang cukup dah utk PhD
hah......
if sekali lagi si XX buat hal, memang aku nak buat rayuan, nak carik org lain
masuk ni dah 3 kali dia buat hal

satu masa aku nak apply cuti 3 minggu last year
kedua masa tengah design experiment, boleh dia tulis dalam report ke school aku tak buat kerje selama 8 bulan (sbb tuh dia suruh aku viva cepat2, katenye aku takde harapan nak lulus second year!)
ketiga, masa nak hanta tahun kedua report kepada assessor, buleh pulak dia tak setuju research work plan aku! dia kate tak cukup phd standard!

tak termasuk lagi statement rajuk dia yang bikin aku upset setiap kali nak set up meeting
pelik betul!

0 comments:

Entry lain yang menarik dan tertarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...