Since my parents will come to visit their lovely grandchildren on 15 mac to 19 mac (3 full days only), banyak aa barang2 yang dihajati.. but luggage for 15kg jer.. actually this wishlist is just for my future notes utk diorder daripada Mak Lang Aisyah n Imran kot.. hehehe... takpun uncle je la pi shoppingkan.. :p
1. Lesung batu.. sbb ulu lesung batuku yang dibeli disini (rm40) dah bahagi dua dah.. mm takde kualiti, harap exterior je lawa...
2. Food steamer.. sini ada beli steamer elektrik, tapi tunggu punye tunggu hampir 2 jam mengukus kueh kaswi, tak masak-masak... :(
3. Tempe cap malaysia.. sini ada jual tempe, tapi rasanye lain ...
4. Ikan kering.. sepat ke ... yang penting ikan kering bulu ayam
5. nestum for adult.. hehe..sini tak jual
6. Milo.. wajib ni
7. Susu aisyah n imran
8. cili kering
9. udang kering
10. daun pandan
11. pekasam... kalau la ada..hmm
12. Chicken McDeluxe... ok gak kot... hehe
Wishlist barang dari Malaysia
Apabila keyboard ku berbunyi... - Wishlist barang dari Malaysia
Posted by
pearl
on Rabu, 28 Januari 2009
Meraikan kejayaan Dr Nasrul at Birmingham
Apabila keyboard ku berbunyi... - Meraikan kejayaan Dr Nasrul at Birmingham
Posted by
pearl
on Selasa, 27 Januari 2009
Labels:
aisyah,
Imran,
Jalan-jalan
/
Comments: (4)
Merasmikan my first homemade donut
Apabila keyboard ku berbunyi... - Merasmikan my first homemade donut
Posted by
pearl
Labels:
masak-masak
/
Comments: (2)
Pertama kali masak donut... teringin sbb isyik dengar orang lain buat donut je...alhamdulilah jadi.. walaupun tak guna breadmaker.. sbb sini sejuk, so nak biarkan dia naik tuh, lambat sikit.. so nak cepat letakkan aje dalam microwave.. haaa sekejap je dah naik.. hehehe...
Sebab dah lapar time buat donut tuh.. so malas nak wat lubang tengah.. (tak berseni pun), so buat donut ala-ala jusco je...
Aksi Imran tido

Imran memang baik, so senang tido kat mane2 aje asalkan perut kenyang n ada selimut kesayangannya... actually, ape2 warna selimut tak kisah, asalkan yang jenis panas yang mana if kat Malaysia memang takkan aku sentuh selimut itu.. rimas.. harhar..
tapi kat sini, berebut jugak aku ngan selimut kesayangan imran tuh... sebab panas... harhar.. walaupun ada 4 helai selimut camgitu.. tapi selimut yang imran pakai jugak la yang menjadi rebutan.. hehehe
OK.. gambar tuh masa imran tido kat play gym.. betul2 depan pintu rumah.. actually sebelum tuh, aku yang tgh sibuk dok melayan internet ni... ada perasan, yang imran, cuba tarik2 tangan aku yang pegang mouse tuh.. so bile mencuba beberapa kali, ibu still tak layan imran... tengok2 imran dah syok tido kat atas play gym tuuh...
Kesian imran ye... takde sapa nak layan imran tido ye....
tapi kat sini, berebut jugak aku ngan selimut kesayangan imran tuh... sebab panas... harhar.. walaupun ada 4 helai selimut camgitu.. tapi selimut yang imran pakai jugak la yang menjadi rebutan.. hehehe
OK.. gambar tuh masa imran tido kat play gym.. betul2 depan pintu rumah.. actually sebelum tuh, aku yang tgh sibuk dok melayan internet ni... ada perasan, yang imran, cuba tarik2 tangan aku yang pegang mouse tuh.. so bile mencuba beberapa kali, ibu still tak layan imran... tengok2 imran dah syok tido kat atas play gym tuuh...
Kesian imran ye... takde sapa nak layan imran tido ye....
Entry lain yang menarik dan tertarik
-
Apabila menerima berita itu lidahku kelu tiada reaksi di muka ku mungkinkah kerana aku tergamam tidak mampu untuk berkata-kata apa ku berk...
-
On last 16th February, umurku genap 28 tahun. Oho... sudah 10 220 hari aku hidup. Adakah amalanku sebanyak ittew juga? Sebagai penghargaan...
-
Sejak semalam sebenarnya berlaku... Seperti biasa, kami terpaksa untuk membiarkan rancangan kartun 24 jam ditayangkan.. otherwise, akan men...
-
Waa.. sedihnya.. a bit tension.. kerana terlepas lori sampah.. yang sepatutnye mengutip pada pukul 9.. tapi sbb off hari ni, tak solat subuh...
-
tara..... photo book yang ku tunggu-tunggu selamat tiba di rumah terima kasih kepada en posmen kerana sudi hantar terima kasih kepada en hu...
-
Ok.. These photos were captured a few minutes after Aisyah made a phone call to her Uwan (grandma). Actually, at that moment, me was sitti...
-
For these 3 days (20 Jan - 22 Jan), I am gonna quite bz attending Oracle Spatial 11g workshop at B26 Lab, University of Nottingham. It is a ...



